tisdag 13 maj 2014

Dagens sticksug

Jag råkade hitta ett nytt favoritmönster på Ravelry!

Det är Filijokus, en ny tröja av Åsa Tricosa. Jag har sett flera jättefina både koftor och tröjor av Åsa tidigare på Ravelry, men ingen som jag fallit så pladask för som Filijokus.

Den är stickad i ett lätt DK-garn, Semilla från BC garn. Men jag tänkte mig nog sticka den i Magasin Duetts Donegal Tweed. Jag har några nystan Mossgrönt i min stash, så jag tänkte att jag kompletterar med fyra nystan i en ljusare färg så blir det nog en bra randning.

Åsa använder en speciell metod, Ziggurat, när hon designar tröjor. Jag kan det inte så jättebra, men om jag förstått det hela rätt så blir det väldigt få trådar att fästa.

Jag måste skynda mig att sticka klart Ravello så jag med gott samvete kan starta en ny tröja!


1 kommentar:

  1. Jag BORDE använda stashgarn! Men blir ju bra sugen på Tweeden till en Åsa-tröja... Den gröna är jättefin!

    SvaraRadera