måndag 1 juni 2015

Visjögarn

Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri är definitivt ett av mina favoritgarner!

Jag kanske är lite patriotisk när jag säger det men det måste väl ändå vara tillåtet *ler*

För inte så länge sen skapade de en ny hemsida med en riktigt bra webshop där man kan beställa deras garner på ett smidigt sätt. Och där ser man alla de underbara färgerna på Visjö!

Hemma hos mig finns ett par påbörjade Uppsalavantar i Visjö. Dem stickar jag på stickar nr 3. En vante är färdig så jag har bara en vante kvar att sticka och det tänkte jag fixa under sommaren.

Lite stashgarn finns det förstå också. Två hekto limegrönt, jag tror att det kommer att bli en sjal. Eventuellt den nya design som Helen Stewart aka Curious Handmade snart ska ge ut. Jag har även en tröjmängd mullvadsfärgad Visjö. Jag tror just nu att det kommer att bli en Chickadee av Ysolda.Som mönsterfärg i oket har jag nog tänkt att använda Visjö Karamell i färgerna Karin eller Stina som förstås bara ligger och väntar i skåpet! Jag drar mig lite för att sticka Chickadee eftersom det är en kofta, men jag stickar den säkert runt istället. Det går ju så bra att steeka.

Steeka tänker ni, varför skriver hon på svengelska? Men om jag inte är felunderrättad så är steek faktiskt ett gaelliskt ord. Det är ju extra roligt att låta ett språk som inte är så aktivt leva vidare.

Jag blev så sugen att skaffa mer Visjö-garn nu, så jag måste nog kolla över min kö av projekt och se om något av de jag tänkt att sticka av i Visjö kan flyttas upp lite.

(här kan ni läsa om när jag och några stickvänner besökte spinneriet i vintras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar