onsdag 19 augusti 2015

Fokus?

Det är ju rätt trevligt om man har lagom mycket på gång samtidigt. Det ska i alla fall inte vara så mycket att det känns stressande.

I år är jag med i en utmaningsblogg där man försöker bli klar med ett UFO (ofärdigt projekt) per månad. Och jag har betat av de lågt hängande frukterna i alla fall. Nu är de UFO:n jag har antingen tröjor eller relativt nya projekt. Förutom Uppsala-vantarna. Men tack vare utmaningen "Mittens with AlpakkaAnna" jag startade i veckan så är jag på god väg där också.

Den närmaste tiden ska jag satsa på att fokusera på fem projekt, några äldre och några nyare:

* Peerie Flooers av Kate Davies. Det är en mössa som är jätterolig att sticka! Mönstret är lätt att lära sig och det händer hela tiden saker. Jag är ungefär halvvägs så det ska inte ta så jättelång tid till.
* Boxy av Joji Locatelli. En stortröja i tunt garn. Bara att mata på och den är perfekt som pratstickning, det är nu ungefär 15cm kvar på kroppen innan jag ska jobba fram och tillbaka där ärmarna är.
* Uppsalavantarna av Eva-Lotta Staffas. Nu äntligen ser jag slutet. Det är bara 20 varv kvar på vanten och sen tummen förstås. Den ska jag bli klar med till helgen!
* Redford av Julie Hoover, dvs Makens tröja. Den får kanske vila nån vecka till. Båda sidpanelerna och båda ärmarna är klara. Jag ska bestämma mig för hur stor jag ska sticka fram- och bakstyckena. Så jag behöver mäta lite och diskutera med maken hur mycket rörelsemån han vill ha på sin tröja.
* CoopKnits MKAL-sockar Curiosa. De är roliga att sticka, men snabbt går det inte eftersom de består av vridna maskor kombinerat med korsade maskor. Jag stickar på dem varje dag så de växer litegrann i alla fall.

När jag är klar med Uppsalavatarna ska jag lägga upp Matilda Kruses (Organic Knitters) Roma-vantar som jag har fått äran att teststicka med ett Rumänskt, ekologiskt garn. När jag har startat dem kommer jag berätta mer om mönstret.

Jag är säker på att jag kan sysselsätta mina händer :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar