torsdag 24 september 2015

Stickningar i Area 51

Vi närmar oss slutet av trejde kvartalet och det är ett bra tillfälle att gå igenom hur jag hanterat antalet pågånde projekt under året (WIP och UFO)
 
När året började såg min lista av UFO:n ut såhär i åldersordning:
1. Flätmönstrad tröja i växtfärgat garn (1985)
2. Mönstrad 80-talströja (1987)
3. Arantröja (2009)
4. Åremössa (2009)
5. Spetsbolero i bumull/akryl (2011)
6. Uppsalavantar (2013)
7. Koftan Idunn (ska sy fast hyskor) (2014)
8. Koftan Siri (färdigstickad, återstår band och knappar) (2014)
9. Berceauvantar (2014)
10. Grön Pebble Cliff (tröja) (2014)
11. Stickas MKAL-sockar (2014)

Av dessa har jag tagit hand om mer än hälften av projekten (nr 1, 4, 5 rippade, nr 6, 8, 9 och 11 avslutade) så av de gamla återstår nu:
2. Mönstrad 80-talströja (1987)
3. Arantröja (2009)
7. Koftan Idunn (2014)
10. Grön Pebble Cliff-tröja (2014)

Och så har jag förstås några nya projekt som jag startat under året. Följande har varit igång mer än en månad:
12. Outlander MKAL-sjal
13. Makens tröja
14. Boxy tröja 
 
Så jag har alltså fyra färre UFOn nu än vid årets början. Det är jag nöjd med!
 
Till vänster: Boxy, Grön Pebble Cliff, Arantröja
Till höger: Makens tröja, Outlander-sjalen, Mönstread 80-talströja, Idunn
 
De som står först i tur att göra klart är Boxy och sedan ska jag se till att makens tröja blir klar innan jul.
 
 
 
 
Allt som allt upplever jag ingen stress över att jag har för många UFO:n. Det är egentligen bara två projekt jag inte har lust att slutföra för närvarande: Arantröjan och den mönstrade 80-talströjan.
Arantröjan har jag lagt ner sjukt mycket tid på att designa och sticka (ärmarna är rippade flera gånger om). Så det tar emot att rippa den. Men oket måste stickas om för det har jag stickat på tok för stort. Nån gång kanske det blir av.
80-talströjan är inte ett plagg jag vill bära. Samtidigt är den ett tidsmonument på något sätt. Kanske den kan bli någonting till hemmet istället. En dyna eller så? För varm är den ju. Och hårig. För den är stickad i Drops Vienna och Karisma.

Resten kommer att blir klart. När som helst ;) Kanske nästa år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar