tisdag 17 november 2015

På stickorna idag

Just nu har jag fyra aktiva stickningar på gång. 

Två av dem har jag hållit på med ganska länge: 
Peerie Flooers Mittens av Kate Davies har jag stickat på sen i början av september. Jag har tagit fram dem mer eller mindre varje dag, men under ganska långa perioder har det kanske bara blivit ett eller par varv per dag och så har jag rippat dem i några omgångar. Just nu satsar jag på att sticka minst fem varv per dag. Då borde de bli klara ganska snart :) 
Redford av Julie Hoover från kollektionen BT Men Volume 1 har jag stickat på sen i april. Den består av två sidpaneler, två ärmar samt fram och bakstycken. Jag har bara framstycket och 10cm på bakstycket kvar. Så jag är klart förbi hälften! Kanske kan den hinna bli klar till jul?

De andra två har jag bara stickat på i några veckor. Det är inlandströjan Asta Sollilja från Kate Davies fina bok Yokes. Båda ärmarna är klara. Jag har en riktig deadlinestickning: Ett par Kilt Hoses som Simon behöver ha klara till adventskonserten. Dem stickar mestadels på fri hand, men själva foten är samma som Cloette's Sport Sock och mönsterpanelen på benet har jag hämtat från Fergus Sockor. Där har jag mudden kvar att sticka på första strumpan. Den ska bli flätmönstrad efter mottagarens önskemål.


Så lite det ser ut? Kanske jag borde starta något nytt? De fyra tröjorna som finns i UFO-högen får ligga kvar där ett tag till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar