söndag 4 december 2016

Asiatiskt julbord

Så här års går många svenskar på julbord. Själv är jag faktiskt bara bjuden på ett enda julbord och det kan jag inte går på eftersom jag har körövning då.

I vår familj har vi sedan ett par år tilbaka gått på julbord på den White Guide-nominerade restaurangen Shin Nori i Linköping. Jag har varit stämgäst sedan kände krögarna startade sitt första ställe för nio år sen.

 

Så idag var vi där för äta deras fantastiska asiatiska buffé. Den innehöll bland annat sashimi, sushi, bläckfisksallad, sjögrässallad, tempuraräkor, ångkokt lax, gravad anka och massor med annat gott. 

Efterrätter fanns det förstås också med asiatiska eller juliga smaker. Till det drack vi grönt te. 

Det var verkligen underbart gott och just nu känns det som om jag aldrig kommer att bli hungrig igen :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar