måndag 28 juli 2014

Police Box Socks

(Link to post of the finished socks)

När jag såg mönstret Police Box Socks av Audry Nicklin på Ravelry kände jag att såna vill jag göra!

Jag frågade Lotta "Tant Kofta" Blom om hon kunde färga sån färg och det kunde hon. Hon kallade färgen Tardis-blått :)

Igår kom vi hem från en veckas campingsemester och då låg ett fint brev i lådan från Lotta! (De mörka, små nystanen är i stort sett svarta, men färgåtergivningen blev visst lite ljus på bilden)
En blå härva är nystad, mönstret är utskrivet så i eftermiddag kommer jag att lägga upp sockarna. 

För er som inte är Doctor Who-nördar kan jag berätta kort att det är en science fiction-serie från BBC. TARDIS (Time and Relative Dimension in Space) är doktorns farkost när han reser genom tid och rum. Den har formen av en brittisk Police Box från 1960-talet. Därav namnet på sockarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar