fredag 12 september 2014

En vanlig, underbar, dag

I morse blev jag väckt till sång och frukost på sängen. Jo, det är min födelsedag :) Och jag tog ut veckans lediga dag idag. Inte helt fel. Efter en lugn morgon hemma åkte jag inte till stan (Linköping) eftersom klädföretaget Gudrun Sjödén är på turné och satte upp en liten lastbil med deras kläder på Stora Torget. Det ville jag inte missa. Jag var där när de öppnade och de hade mest klänningar, koftor och tunikor i stickat material (typ jersey)



Jag stod länge och velade över vad jag skulle ha innan jag kunde bestämma mig. Till slut hittade jag en långkofta och två tunikor jag ville ha med hem. Tack vare lite födelsedagspengar behövde jag inte sålla lika hårt bland kläderna :)

Sen träffade jag Kristina och vi tog en lugn lunch på Shinnori. Vi kunde sitta ute och njuta i solen. Underbart sällskap, fantastisk mat, stickning och sol på näsan! Kunde knappt bli bättre!

När jag kom hem hade posten kommit och jag fick ett paket från Morris garn! Jag hade gjort en kompletteringsbeställning av Dandelion Sport för att matcha det fina garnet jag fick av min Hemlis KnittingCookie i påskas. Jag planerar att sticka en Resistance Shawl av de garnerna.



 På eftermiddagen hade jag sån tur att det fortfarande var varmt och soligt väder. En podcast i öronen, sticking i händerna och såg ut över poolen. När familjen kom hem umgicks jag förstås med dem och på kvällskvisten var det dags för övning med kören. En helt vanlig men helt fantastisk dag alltså!










2 kommentarer: