måndag 8 september 2014

Min socklåda

Vad är det här för en löjligt tom låda tänker du kanske? Jo, den är tom, för så tom var nämligen min socklåda i början av året. Då hade jag inte Ett Enda Par egenstickade sockar! Jag kände ju att jag inte kan vara stickerska och gå omkring i köptestrumpor. Viserkligen New Body från försäljning med dotterns handbollslag, men ändå... Det var jag tvungen att göra någonting åt, så därför gick jag med i utmaningen Socks With Sarah i början på året. I den KAL:en ska man sticka på en socka. Varje dag. I ett år. Lite eller mycket, så mycket man vill. 

Det är verkligen en vanesak. Jag kan inte säga att jag har stickat sockor precis varje dag, för några gånger har jag glömt bort att sticka. Men jag skulle tro att det faktiskt rör sig om färre än tio dagar som jag har missat. Att sticka så regelbundet har givit resultat. En extra skjuts fick jag också av Dödergöks sockutmaning

Sammanlagt har jag stickat fjorton par sockar i år, av dem har 11 par varit till mig och de bor så fint i min garderob nu!




Och jag tror nog att jag har garn så jag kan sticka ett eller två par sockar till :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar