onsdag 21 oktober 2015

Garnköp/Yarn purchase

Scroll down for english version

Igår var det stick-kafé på min LYS (lokala garnaffär) det var mysigt som vanligt. Det är så härligt att träffa alla stick-kompisar :)
Då passade jag på att köpa garn till en tröja jag suktat efter ett tag: Àsta Sòllilja av Kate Davies. Den stickas nerifrån i det isländska garnet Létt-Lopi som är ett ganska rustikt garn. Jag ser fram emot både att sticka tröjan och att få använda resultatet. Jag tror det blir en perfekt tröja att dra på när man ska ut och skotta snö under vintern!


Yarn Purchase
Yesterday I went for a knit night at my LYS. It's fantastic to sit down and have tea and cake with wonderful knitting friends. 
At the same time I took the opportunity to buy some yarn for a sweater I've longing to knit for a while: Àsta Sòllilja by Kate Davies. It is knit bottom up in the round and the yarn is the Islandic Létt-Lopi. It is rather rustic and not so soft but I'm sure it will be a perfect sweater throw on to shovle snow in the winter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar