onsdag 30 september 2015

Socklinjal

Nu har jag provat något nytt: en socklinjal!



Innan visste jag faktiskt inte att jag behövde en, vad är det för fel på måttband? Men jag tycker den är riktigt användbar! 

Speciellt gillar jag socklinjalen när jag stickar sockan från mudden och nedåt. Då tycker jag att det är svårt att sticka sockan lagom lång. Linjalen sticker man in så att toppen av linjalen är vid hälvändningen och sedan mäter man hur långt man behöver sticka sim fot.

Vid tåupp är det ännu enklare eftersom linjalen är formad som en tå :)
Den är märkt med både cm och tum

Hittills har jag bara sett socklinjalen hos Cecilia på Garnci.se 

Om man gillar nördiga prylar så är det en rolig  sak att ha för sockstickaren, annars funkar nog måttband lika bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar