lördag 18 januari 2014

Ännu en KAL, Socks with Sarah

Jag är faktiskt med i ännu en KAL: Socks with Sarah. som KnittingSarah har startat. Och det är precis vad det låter. Att sticka sockar.

Grunden till Sarah idé fick hon när hon läste ett blogginlägg av Susan B. Anderson där hon visar hur hennes socklåda ser ut. Den är helt fantastisk! Bara hemstickade sockar.
För att kunna få ihop ett gäng hemgjorda sockar i sin egen låda tänkte KnittingSara att hon ville starta en Knit A Long för sockar. Där man stickar på sockor varje dag. I ett helt år.

Det bygger på att man stickar så mycket man vill på sin socka, allt från ett varv till ett par sockar, varje dag under året. Bara för att få in sockstickande i sitt dagliga stickande. Få stickningar är ju så lätta att ta med sig som en sockstickning.

KAL:en pågår från 15/1-2014 -- 14/1-2015. Och det går bra att haka på när man vill.Mer info finns i Sarahs ravelrygrupp.

Just nu stickar jag på ett par yoga-sockar efter eget hitte-på i Austermann Step som är rester från sockar jag stickade till maken i våras. Det har gått lite fram och tillbaka. Yoga-sockar har ingen tå och ingen häl för att man ska få grepp på yogamattan men inte frysa om fötterna när man håller på. Jag gör inte så väldigt mycket på sockan just nu, utan det blir mest ett par varv om dagen eller så. Jag har dessutom fått repa upp övergången vid hälen ett par gånger för att mitt hitte-på inte riktigt funkat :) Men snart tror jag att jag fått till det rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar