lördag 3 januari 2015

UFO blir FO under 2015

Jag har gått med i en blogg där man ska välja ett av sina ufon per månad och göra klart det (eller sätta delmål om det är stort)

Det låter som en bra draghjälp att bli klar med de projekten som ligger och inte blir klara.

Om jag tittar på ravelry har jag 9 projekt som påbörjades 2014 eller tidigare.

Dessa har jag haft som aktiva de senaste månaderna.
* Tröjan Filojokus i Magasin Duett Donegal Tweed
* Mysteriesockarna från Sticka! i Tant Koftas Trekking
* Tröjan Pebble Cliff i Magasin Duett Supersoft
* Berceau-vantarna i Magasin Duett Mohair Tweed

Sen kommer de som verkligen är UFO:n, dvs inte rörda på över ett år eller mer.
* Uppsalavantarna i Visjögarn (från 2013)
* Åremössa i Milano (från 2010)
* Bolero med spetsmönster i ett bomullsgarn... (från 2012)
* Aran-tröja i Sandnes Smart (från 2009)
* Mönstrad lurvig tröja i Drops Karisma och Drops Vienna (från 1987)

De tre sista är jag inte jätteintresserad av att göra klara. Men vi får se vartefter vad som händer. Jag tar en månad och ett UFO i taget.

Till att börja med ska jag sticka färdigt de vackra Berceau-vantarna nu i januari!

Om ni också känner att ni vill vara med i bloggen "UFO blir FO under 2015" så anmäl er genom att följa instruktionerna i länken här. I morgon söndag 4/1-2015 är sista anmälningsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar