onsdag 31 december 2014

Gott slut 2014!

Det är nyårsafton. Ännu har jag tid att softa lite innan det är dags att fixa kvällens förrätt. Vi är bortbjudna och vi ska stå för vinet och förrätten. Rent arbetsmässigt är det väldigt lindrigt. Alldeles utmärkt tillfälle att blogga om vad jag hunnit med i handarbetsväg!


Jag kan börja med att säga att jag stickat upp över två mil garn. Ja, det syns i och för sig också på bannern här bredvid :) Men vad är det jag har stickat för någonting?

I början av året gick jag med i en utmaning som går ut på att sticka på en socka varje dag: Socks with Sarah. Den startade 15/1-14 och håller på två veckor fram till 14/1-15. Det har verkligen gett utdelning! Jag har stickat 22 par sockor hittills. Av dem är bara 10 par till mig själv. Under sommaren fick jag lite extra svensk draghjälp av Dödergöks sockutmaning. Det var bara en handfull dagar jag missade sockstickningen, så jag är nöjd med resultatet. Men är jag trött på att sticka sockar nu? Nej, absolut inte! Jag kommer troligtvis att fortsätta att sticka en hel del sockor även nästa år. Får se om det blir varje dag, dock :)

Och så har jag hunnit sticka fem stycken sjalar. Jag är jättenöjd med allihop. Två av dem är designade av Helen Stewart och jag kommer säkerligen att sticka fler av hennes designer. Hon skriver verkligen sina mönster på ett sätt som tilltalar mig.

Men tröjor då? Jag som ser mig själv som en tröjstickare! Jo, det har blivit tio tröjor totalt, varav fyra pullover och sex stycken koftor. Tack vare att jag steekat de flesta av koftorna så tycker jag det är helt ok att sticka koftor :) Den tröjan jag är allra mest nöjd med är Pebble Cliff av Shellie Anderson. Och tur är väl det eftersom stora delar av den är stickad på stickor 2½!

©Jannika Hammarbrink
Jag blev så nöjd att jag påbörjat en till i grönt.

Så har jag också gjort några småsaker: avslutat en Marius Julkula, ett hjärta som bidrag till Knitting Peace-föreställningen och Sandnes välgörenhetsstickning.



3 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat med stickningen under året! Hoppas att du får ett fint 2015. Kram från en ganska ny läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Kajsa!
      Roligt att du hittat till min blog :)
      Hoppas du också får ett härligt, kreativt år!

      Radera