måndag 22 december 2014

Julklappsstickning

Länge tänkte jag att jag inte skulle sticka några julklappar i år. Mest på grund av att jag stickade ett flertal klappar förra året. Då blev det både stora sjalar och tom en tröja till syrran.

Sen råkade det bli så att ett par av de sockarna jag stickade till mig själv blev för stora så de passade till min mamma. Och så hade jag redan planerat att min son skulle få ett par PoliceBox-sockar.


Det ena ledde till det andra och helt plötsligt var jag igång med sockar till både maken och svärmor... Och dottern ska ju få en Ease av Alicia Plummer.

Det som inte är klart än är svärmors sockar och dotterns tröja. Svärmor träffar jag först på tredjedan, så det ska nog funka. Dottern får sin tröja till nyår, tänkte jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar