söndag 19 april 2015

Rippat UFO

Jag har haft en ofärdig stickning ganska länge i garderoben, en bolero som jag började på när min dotter gick i 5:an (det var alltså fyra år sen) Tanken var att hon skulle ha den på en fin fest de har på våren.



Den hann inte bli klar... Och sen har det inte varit så roligt att sticka på den. Igår tog jag itu med att repa upp den. Och garnet är ingenting jag har lust att sticka med. Ett drops-garn i bomull och akryl... Så det skänker jag antingen till någon som vill välgörenhetssticka med det eller så lämnar jag det på fritids:et som hör till skolan.

Nu har jag bara 8 ofärdiga stickningar kvar!

Aktiva: Polisbox-sockarna, tröjan till käre maken, Outlander-sjalen (2014) och Outlander mysteriesjal (2015)
Vilande: Arantröjan, Uppsalavanten, Cliff-tröjan och den supergamla tröjan.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att lätta på tyngden ett gammalt ufo trots allt orsaker. Du har trots allt färre pågående stickningar/virkningar än jag har. Borde kanske repa upp några till. =)

    SvaraRadera