fredag 5 augusti 2016

Ravellenics

Jag brukar inte titta så mycket på sport på tv, men när det är olympiska spel då sitter jag gärna klistrad, speciellt de lite mindre sporterna.

I år ser jag allra mest fram emot att heja fram golfarna Henrik Stenson och Anna Nordqvist till vinst :)

Moods of Colors-garn som ska användas till Gondola Shawl
Och kollar jag på tv så måste jag förstås ha en stickning i handen. Det är jag inte helt ensam om. Det är till och med så att Ravelry anordnar en stort event som kallas Ravelenic Games där man kan delta i olika grenar, såsom t.ex. Mitten Medley, Sock Put, Sweater Triathlon eller WIP Wrestling! Ravellenics hette förut Ravelympics och har funnits sen 2008

Jag har gått med i Team Rätt Avigt och har förstås planerat några projekt som jag ska sticka på under tävlingarna :

* WIP Wrestling: Sockor till sonen - Cloette's Afterthought
* Shawl Sailing: Gondola Shawl av YarnAddictAnni samt Asana Shawl av Curious Handmade
Jag borde ju ta med ett par sockor också. Om min designer-vän Rachel Gibbs ger ut sina Doctor Who-inspirerade sockor under OS så startar jag dem i grenen Sock Put

Det här ser jag verkligen fram emot. Vill ni hänga på, gå gärna till Podcasten Rätt Avigts ravelrygrupp och gå med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar