fredag 26 april 2013

A nice cup of tea

För ett par veckor sen hjälpte jag en kompis flytta. I hennes kök stod en servis i rostfritt stål som fick mina tankar att gå till mina språkresor till England under 80-talet.

Det visade sig mycket riktigt vara en brittisk teservis som kompisens mamma köpt för länge sedan. Min kompis visste inte riktigt vad hon skulle göra med den, eftersom det var lite trångt i köksskåpen... Jag frågade lite försiktigt om hon ville låna ut den till mig tills hon bestämde sig. Och det gick bra! Jag blev jätteglad! Jag dricker gärna te, och jag gillar metoden att fylla på varmvatten efterhand på tebladen. Då kan jag njuta lite längre innan jag behöver hämta nytt te, och inte minst, jag kan sticka mer :)

Så nu har jag och sonen just druckit lite eftermiddags-te ihop innan det är dags att ta mig i kragen och handla middagsmat.

Det är bara sonen och jag hemma ikväll. Dottern är på teaterläger och maken jobbar. Jag har tänkt att vi ska äta enchilladas. Ikväll ska jag också baka frallor till morgondagens Sticklördag i Norrköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar