söndag 16 augusti 2015

Ny KAL: Vantar med AlpakkaAnna


New KAL: Mittens with AlpakkaAnna
Scroll down for English version

Jag vill ha fler stickade vantar. Innan det blir för kallt.
Dessutom är jag expert på att tappa bort vantar. Och jag har massor med vantgarn hemma.
Så från och med idag jag ska sticka vantar. Varje dag.

Efter ett upprop på Instagram var det fler som var intresserade av vantstickning! Så jag startar en KAL. Det ska förstås vara så enkelt som möjligt!

* Posta bilder på Instagram med taggen #MittensWithAlpakkaAnna
* Elle märk era ravelryprojekt med "MittensWithAlpakkaAnna".
* WIP:s räknas in.
* Start idag 16/8-2015 och avslutning 24/12-2015
* Det är ok att delta med projektet/bilden i andra KAL:ar (doubledipping)
* Ditt mål kan vara vad som helst som rör att sticka vantar.

Jag drar en vinnare vid nyår. Priset är en liten projektväska sydd av mig.
Om du också vill skänka ett pris, kontakta mig på mail, Alpakkaanna(at)gmail(dot)com eller pm:a mig på ravelry.

Det ska blir så härligt att få fler handgjorda vantar till vintern :D

English
I want more mittens! Before it gets too cold. Besides, I'm an expert on losing my mittens. And I have a lot of yarn for mittens in my stash. As from today, I'm going to knit on a mitten. Every day.

After a shout out on Instagram, more knitterns than I are intresested on knitting mittens together. So I'm starting a KAL. It needs to be as easy as possible:
* Post your pictures on instagram with the tag MittensWithAlpakkaAnna
* Or, tag your ravelry Project with MittensWithAlpakkaAnna
* WIP:s allowed
* Starting today 16/8-2015. Ending 24/12-2015
* Double dipping is allowed.
* Your goal can be anything related to knitting mittens.

I'll draw a winner by new year. The price is a small Project bag hand sewn by me.
If you also want to gift a price, send me an e-mail on Alpakkaanna(at)gmail(dot)com or pm me on ravelry.

I'm so looking forward getting more hand made mittens this winter!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jätteroligt att du vill vara med! Du är hjärtligt välkommen!

      Radera
  2. Hur gör man för att vara med? Hitta mönster osv? Min mail är fr.hulda snabel@ gmail

    SvaraRadera