onsdag 26 juni 2013

Uppmärksammad

Mitt senaste avmaskade projekt var Shaker's Dishcloth av Staci Perry aka Very Pink. När jag var klar med trasan fick jag en jättegullig kommentar av Staci på Ravelry. Det kändes jättekonstigt att lilla jag, långt bort i Sverige blir uppmärksammad av en amerikansk designer. Ja, är väl inte superkänd i Sverige, men jag har följt henne ett tag på You Tube och Ravelry eftersom hon gör helt suveräna instruktionsvideos till sin kanal på You Tube!
.

Igår fick jag ännu ett till meddelande från Staci. Hon ville använda mitt foto (ett helt enkelt foto taget med Instagram på altanen hemma) som exempelfoto på hennes mönstersida.Yey!
Jag blev verkligen superglad. Ja, det finns inte så jättemånga projekt än av mönstret, men ändå! Jag kommer definitivt sticka fler trasor av det mönstret, nästa kommer att bli i garnet Järbo Tropik



Som om inte det var nog, idag lade hon till mig som kontakt på ravelry, det känns helt overkligt!!!

Jag vill gärna rekommendera Staci Perry, både som designer och videoinstruktör. Hennes instruktionsvideo på sockar hjälpte mig att sticka mina första raggsockar med Magic Loop i somras. Efter det har jag stickat sockar på löpande band ;)
Det går bra att följa sock-videon utan att köpa mönstret, det finns bra raggsocksmönster på Järbos hemsida.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket Pia Marina! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med disktrasan. Jag använder Aneta till toppen. Vi har inget kvar av den blå färgen, men det finns andra färger. Tyvärr tillverkas inte garnet längre.

    SvaraRadera