lördag 6 september 2014

Pebble Beach Shawlette

Förra månaden hakade jag på ännu en Knit-A-Long, denna gång för en sjal.

Designern heter Helen Stewart. Hon har företaget Curious Handmade och är en australiensiska som bor i London med sin familj.

I våras deltog hon i en designertävling för att få ett mönster publicerat i programmet till Unwind, en garnmässa som hölls i Brighton i juli. Hon vann!

Jag lyssnar på hennes podcast och jag har varit sugen på att sticka den länge. Så kom Gudrun Sjödéns nya höst kollektion och där fanns en grå klänning som jag ville köpa. Då kom jag på att den klänningen skulle vara jättesnygg med en liten sjal över axlarna.

I min stash fanns en härva Madelen Tosh Sock i färgen saffran som skulle göra sig perfekt till den klänningen.

Sagt och gjort, 10 dagar innan KAL:en slutade, lade jag upp till sjalen och när jag monogamstickat på den en vecka var den faktiskt klar! Jag hade tre dagar tillgodo alltså att hinna blocka och fota sjalen.

Jag stickade den under vår semester i Strömstad , så jag fick lite tid till bilstickning vilket hjälpte till att få den klar snabbt.

Det gick åt lite mindre än ett nystan och den blev så vacker efter blockning, bilden med sjalen i granhäcken fick lite konstig färgåtergivning (lite för rosa), men den ska vara som saffran ser ut när man tittar på den i förpackningen.


När sedan klänningen från Gudrun Sjödén kom blev jag glad över att det också såg fint ut ihop!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar