måndag 29 juni 2015

Besök av IdasHandarbete

I torsdags hade vi turen att få besök av underbara IdasHandarbete med hennes fina familj. De var på väg mot Stockholm och tog ett stopp för att vila ut sig lite och umgås. Till fyraåriga dotterns stora glädje fick de sova i vår husvagn :)

Min tonårsdotter var så sjysst att hon gjorde mat. Hon har en paradrätt - vegetarisk lasange som blir himla god. Och helt på eget bevåg gjorde hon också vit chokladmousse toppat med bär till efterrätt. Det var gott!

Vi pratade, stickade och umgicks hela kvällen. På morgonen var jag tyvärr tvungen att skynda mig till ett möte på jobbet, men tur att de är småbarnsföräldrar så de vaknade tidigt så hann vi ses då också!

Jag fick de mest underbara presenter när de kom! Jag blir alldeles tårögd bara jag tänker på det! <3

Jag fick ett lokalt spunnet alpackagarn från Hven där de har sitt sommarhus. Alpackans namn står till och med på banderollen! Hur mjukt och gosigt som helst! Från Hven kommer även teet som luknade väldigt spännande. Inte nog med det, jag fick också Idas hemgjorda rödgröna tomatmarmelad och flädersaft. Och som grädde på moset en stooor ask lakrits.

Det var verkligen mysigt att få så fint besök och visst är vår stick-community fantastisk, att man kan lära känna så underbara människor genom vår hobby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar