onsdag 27 januari 2016

Stash enhancement

Scroll down for english version

Denna månad har jag skaffat mig väldigt vackra nya garner till min stash!

Det började med att jag såg ett supersnyggt garn i mitt Instagramflöde. Det var ett självrandande garn från Regia från kollektionen Pairfect. Det är designat att sticka sockar uppifrån och ner. Vanligtvis stickar jag ju sockar från tån, men det här garnet var så vackert att jag kan stå ut med att sticka från andra hållet.

Nästa som hände var att Kate Davies annonserade att hon skulle släppa nya färger i sitt underbara garn Buachaille. Den gula var för vacker för mig att motstå så jag beställde det. Samtidigt kompletterade jag med två grå nyanser, eftersom jag behöver det för planerade projekt.

Och så kom Gro på Moods of Colors med sin shop-uppdatering i fredags.... Jag behövde garn till min nya design Sol Angelica. (Ja jag planerar att skapa en Sagan om Isfolket-kollektion med sockor) Samtidigt köpte jag ett otroligt vackert nystan i Talgoxe Moods.

Som om det inte var tillräckligt så köpte jag ett underbart självrandande garn från min Periscope-vän Julianna's Fibre som håller till i Ottawa i Kanada. Direkt när jag fick garnet nystade jag det för hand till en vacker karamell :)

Hur går det här ihop med mina föresatser om att inte köpa garn för att lägga i stashen? Jag tror faktiskt inte att något av de här vackra garnerna får ligga på hyllan speciellt länge. Jag har säkert stickat upp dem innan sommaren i alla fall :)

English version

This month I've made some beautiful stash acquisitions.

To begin with, in my Instagram flow I spotted a beautiful sock yarn from Regia. It was a self striping yarn, made for knitting top down. Usually I make my socks toe-up, but this yarn can definitely make me knit the other way :)

Then I saw that Kate Davies would release new colours in her Buachaille yarn. I love knitting with that yarn so I bought the new yellow yarn and also added some grey I needed for planned projects.

Last weekend the talented swedish indie dyer Moods of Colors announced her weekly shop update... And I decided to buy yarn from her to my new sock design, Sól Angelica. (Yes I plan to make a "Legend of the Ice People" sock collection.) At the same time I also bought a beautiful skein of yarn inspired by the bird great tit.

And as that was not enough I also bought a beautiful self striping yarn from my Periscope friend Julianna's Fibre. I wound it by hand and it is so beautiful!

What about my intentions about not buying yarn to put in the shelf? Well I don't think any of these yarn will be so old in my stash. Most of them will become socks quite soon. Most certainly before summer :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar