tisdag 29 april 2014

Garnet gick till attack ;)


Jag har varit på stickcafé på min härliga LYS, GarnNetto.
Precis när jag gick hem stod jag och klämde på det nya garnet som de just fått hem: Sterk från Du Store Alpakka. Det är helt underbart! Ett garn på c:a 100m per 50g. Det gär gjort av merino, alpacka och lite nylon. Så det funkar utmärkt för lite tjockare strumpor. Men jag börjar drömma om att göra en till Mariusgenser med runt ok. Det är en av mina absoluta favorittröjor. Jag har använt den så mycket så att den är utsliten under ärmarna!


Men det var inte garnet som råkade följa med mig hem. Utan det var 10 nystan brunmelerad Sandnes Alpakka. Jag vill sticka en Koftan Siri i Alpakka. Även om jag redan håller på med en Siri i Mohair. Jag tror inte att man kan ha för många Siri-koftor :)
Vi får se vilken version som blir färdig först: Mohairen eller Alpakkan.

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har! Jag läser den varje dag till mitt morgonkaffe, den har så fina små inlägg som hår att läsa gång på gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så snällt skrivet!
      Det värmde mig långt in i själen att du tycker om att läsa vad jag skriver <3
      Nu blir jag inspirerad att skriva mer! :)

      Radera