onsdag 30 april 2014

Mer garn!

Idag fick jag fint paket från Magasin Duett! Som alltid fixar PetraO mycket snabb leverans och kanonfin service :)

Jag har länge suktat efter en Ravello av Isabelle Kraemer. Det är samma designer som gjort tröjan jag stickade till dottern i januari. Den ska enligt mönstret stickas i Holst Supersoft som är samma garn som Magasin Duett Supersoft. För en gångs skull använder jag alltså samma garn som designern tänkt sig!

©grasflecken 2013, länkat från Ravelry
De två grå färgerna fick jag i dagens garnleverans och jag har valt samma som i mönstret, det är Silver Grey och Flanell Grey. Sen skulle jag bara välja accentfärg och det bestämde jag mig för att göra från stashen. Där finns drygt 20 färger i olika stora nystan, allt från 10g till 50g. Det går åt knappt 50g av accentfärgen och då hade jag 7 färger att välja på: Bleached White och Moufflon (en beige färg) Jag vill nog ha lite mer färg, så då går även Tobacco bort.


Saphire Blue och Venetian var för mörka och kändes inte så roligt till sommaren.

Kvar blev de två översta, två orangea färger, Clementine och Burnt Orange. Det lutar nog åt den lite ljusare, Clementine



Jag håller på att sticka de sista varven på Pebble | Cliff och den blir nog klar idag så i morogn kan jag med gott samvete lägga upp en eller ett par tröjor till :)


2 kommentarer: