lördag 7 juni 2014

Socktillverkning

I början av året gick jag med i KnittingSaras knit-a-long Socks with Sarah, som går ut på att man stickar på en socka. Varje dag. Det kan vara ett varv eller en hel socka. Spelar ingen roll bara att man stickar på någon socka varje dag.

När sen Dödergöcks sockutmaning började var jag inte sen att hänga på. Då gällde det att sätta upp en egen målsättning med sin sockstickning. Jag bestämde mig för att sticka två par till sonen och fyra par till mig själv innan 31/8. De två till sonen är klara och till mig själv har jag stickat de randiga som ligger överst och de lila golfsockarna.


De här två utmaningarna har verkligen givit resultat för analet sockar i min låda. Från att bara ha haft ett par raggsockar (som dessutom är utlånade till sonen) så har jag nu fyra par! De fyra översta paren är mina. De två understa har jag stickat till sonen. Han har storlek 44 så det tar lite tid att sticka åt honom... Förutom de sex paren som syns på bilden ovanför har jag givit bort två par. Så 8 par har jag hunnit tillverka i år :)

Och fler ska det bli! Just nu stickar jag på ett sommarsockar i Zauberball Wunderklecks som jag tänkte använda mest i remsandaler. Mönstret är ett superenkelt spetsmönster som löper över 22 maskor. Eftersom jag ska sticka Tomathäl så kan mönstret inte vara så brett, för man behöver 2/3 av maskorna till hälen.

Förra veckan så köpte jag ännu ett nystan lila garn till golfsockar. Den här gången hittade jag ett garn som passade mina golfkläder ännu bättre. Det är syrenlila Jawoll från Magasin Duett. De står på tur att sticka när mina sandalsockar är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar