onsdag 4 juni 2014

Ulldagar i Österbybruk i augusti

Jag är uppvuxen i Österbybruk i Norra Uppland (mellan Uppsala och Forsmark) och tycker förstås att det är en av de vackraste platserna jag vet :)

Men även utomstående brukar säga det är vackert, framför allt då miljön runt Herrgården är unik med vallonsmedjan.

I den miljön kommer Hemslöjden i Uppland att anordna "Ulldagar med Marknad" helgen 16-17 augusti. Jag klipper in lite information från en PDF från Upplandsmuseet:
En ullmarknad med deltagare från projektet Från lamm till tröja som visar och säljer ullprodukter av alla slag - garner, skinn, stickat...  Kvalitetsprodukter med deltagare från hela länet. 
Ta gärna med din spinnrock eller slända. Vi hoppas på ett riktigt stort spinngille! Under de två dagarna kommer vi även att visa hur man tovar en stor matta. Vi erbjuder även kurser och workshops av olika slag: Yllebroderi, stickning, tovning, nålbindning m.m.
 


Dit ska jag åka! Antagligen åker jag upp onsdagen den 13/8 och stannar till söndagen 17/8. Jag kommer att ta med vår husvagn och ställa den på den supermysiga Simbadets Camping som drivs av eneriknippet Marie Gustavsson.

På campingen kan man också boka stugor för en överkomlig penning.

Om ni funderar på att åka till Österbybruk och besöka Ulldagarna, vore det jätteroligt om ni hör av er! Då kan vi umgås lite och ha lite härliga stickstunder på campingen :) (sip'n'knit kanske?)

Jag nås enklast via mail: AlpakkaAnna (at) gmail.om


1 kommentar: