fredag 24 juli 2015

Astrid's Socks

I sommar har jag gjort ett mönster till ett par ankelsockar. Inspiationen har jag fått från kuddarna till en gammal munkstol jag fått från min farmor Astrid. Det är ett mönster som jag ofta har tittat på och facinerats över och nu tyckte jag att det var hög tid att utnyttja det mönstret till att designa ett par sockar.

Det var jätteroligt att ta fram alla mina Tant Kofta-färgade trekkinggarner och välja färger. Jag känner att jag kan sticka många fler av dessa ganska snart!

Sockan stickas från tån upp och uppåt med Magic-loop. Hälen skapas genom att först göra en hälkil och sedan minska för att skapa en hällapp.

Resultatet blir ett par sockar med så pass bra passform att jag faktiskt kan använda dem som sportsockar. Eftersom sockan finns i tre storlekar (bredder) hoppas jag att de ska passa många fötter! Längden är anpassningsbar.

Jag vill tacka alla mina teststickare för hjälpen med att sticka och ge konstruktiv feedback!

För att fira utgivningen ger jag möjlighet att köpa sockan till extra bra pris på Ravelry. Lägg mönstret i din korg och ange koden "july35" så får du 35% rabatt på priset!
Rabattkoden gäller även för mina andra mönster.

Hoppas du kommer att gilla Astrid's Socks lika mycket som jag gör.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar