måndag 13 juli 2015

Orutinerat

Kalla det orutin eller kanske ofokuserad packning. Men när jag packade mina stickningar till den här resan fick jag inte riktigt med det jag hade tänkt mig...

Jag packade min nyligen påbörjade Boxy av Joji Locatelli. En bra pratstickning eftersom varven är 390maskor och det är rätstickning runt i dryga 40cm. Jag har en bit kvar. Den är inte så jätterolig att sticka på hela tiden.

Makens tröja följde med också. Det är en Redford från Broklyn Tweeds kollektion BT man. Men. Jag packade inte med något extra nystan!!! Så jag kunde färdigställa ärmen jag höll på med men sen hade jag inget mer garn i packningen.

Min favoritsocka (den design som jag snart ska släppa) hade jag bara hälen och benet kvar på och tänkte göra klart det i husvagnen. Men. Den stickningen blev kvar i sovrummet eftersom jag använde den som sängstickning kvällen innan jag åkte.

Med mig tog jag också Uppsalavanten. Den har varit lite motig att sticka. För bara en dryg vecka sen fick jag repa upp halva vanten för att jag gjort ökningarna på tumkilen fel. Det är en sån stickning som man måste kontrollera nästan varje maska vilken färg man ska sticka. Så fort går det inte. Några varv har jag ändå stickat på den sen vi kom till Mariestad.


Så började jag också på CoopKnits mysterie-KAL som heter Curiosa. Den är så härlig att sticka och jag stickar den nu i Tant Koftas Trekking, en underbart vacker orange färg. Dock vill jag vänta med att påbörja ledtråd två eftersom jag tror jag vill göra en liten anpassning av mönstret på ledtråd två...

Och så har jag ju med sländan och lite Manduzana-fiber förstås så jag kan fortsätta att spinna Tour de Fleece.

Men som tur var fick jag ett infall precis när vi skulle åka så jag tog med två halva nystan Austermann som jag tänkte jag kanske kunde använda till att  sticka ett andra par i mina nydesignade strumpor. Så i morse när vi satte oss i bilen för att åka till Lidköping vid Vänern tog jag med det garnet och det har blivit dagens stickning. Jag har påbörjat hälkilen nu på dem :)

Nästa resa vi ska göra kommer vi att vara borta betydligt längre. Så då får jag nog skriva ner vilka stickningar jag ska ha med mig och komma ihåg att packa med extra nystan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar