torsdag 9 juli 2015

Myser i husvagnen

Vi har semester och campar nu på Ekuddens camping i Mariestad. Det är vår första egentliga resa med nya vagnen och det gick smidigt att få upp tältet, trots att vi inte satt upp det sen förra året.
Nu sitter vi och lyssnar på sista delen av Sagan om Isfolket och jag har just stickat färdigt den första ledtråden på Curiosa, CoopKnits mysterieKAL. Det var en vecka sen den kom ut och andra ledtråden kom igår. Anledningen till att det gått så långsamt är bland annat att jag har haft fullt upp att ge ut mitt mönster Delta Wing Socks och jag har även ett till på gång att ge ut i slutet av juli.
En annan orsak är att jag valde ett garn till KAL:en i ett ganska mörk färg samtidigt som det var lite fluffigt. Det gjorde att det fina mönstret inte framträdde ordentligt. Så jag gick tillbaka till stashen och hittade fyra möjliga garner. Av dem valde jag ett orange vackert garn färgat av Tant Kofta. Trekking förstås :) Varje maska är en njutning för att det är så fantastiskt vackra färger i garnet!

Nu ska jag läsa mönstret och se hur jag ska sticka ledtråd två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar