torsdag 3 juli 2014

Stickerskor på besök

Det finns så mycket jag älskar med stickning. Det är jag knappast ensam om. För mig är stickning som terapi och det är så häftigt när det växer plagg ur händerna på mig.

Dethär också en av få saker som kan får mig att sitta kvar framför lite halvläskigs filmer som maken gillar. Då kan jag bara titta ner i stickningen en stund.

Sist men inte minst är det den sociala biten, både på nätet och i verkligheten. Jag har lärt känna så många underbara människor de senaste 18 månaderna och några av dem, från Norrköpings Stickcafé var på besök hos mig idag. 


Vi hade en helt underbar eftermiddag och kväll med mycket prat, lite fika ,grill och massor med inspiration.

IreneJB hade med sin Pergola Cardigan av Maria Magnusson och när jag klämt på den en stund visste jag att jag ville göra en sån. I samma sorts garn! 
Som tur är har jag det garnet i stashen i en djupröd färg. Den passar dessutom jättefint ihop med min nya tunika jag köpte i Stockhhom.



Annars hann jag inte sticka så jättemycket idag, men jag hann med att bli klar med provlappen i Geelong från Magasin Duett. Det ska bli Koftan Clara av Linnea Öhman.

Tack alla härliga stickerskor för all inspiration och energi ni ger!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar