söndag 11 januari 2015

Eget mönster - jag?

Det här här jätteläskigt, jag har börjat arbeta på ett eget sockmönster!

Den dagen trodde jag inte skulle komma. För ett år sen hade jag inte ens några egna handstickade sockar i min ägo. Men en sockutmaning senare har jag snart stickat 24 par sockar på ett år. Och när jag har bombat Instagram med bilder på mina sockar finns det helt plötsligt stickare som är intresserade av att veta hur jag stickar mina favoritsockar. :D

Ett tag tänkte jag på att lägga ut ett recept här på bloggen. Men jag är en person som antingen gör ingenting eller också gör jag det ordentligt. Så idag har jag skickat ut min mönster till teststickare :o

Det dröjer nog lite till innan jag kan ge ut det, men det är allt väldigt spännande!

4 kommentarer:

  1. Va roligt, måste kännas härligt att ha kommit så långt med ett eget mönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är verkligen ett steg att ta!

      Radera
  2. Vad kul! Jag stickar gärna efter ditt mönster framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är inget fancy, men de är väldigt anpassningsbara ;)

      Radera