fredag 16 januari 2015

Ett år av sockstickning

Jag har tidigare skrivit om att jag har varit med i utmaningen Socks with Sarah, där deltagarna ska sticka på en socka varje dag. I ett år. Den sträckte sig från 16/1-2014 till 15/1-2015.

Så i onsdags avslutades utmaningen. Jaha, och hur har det gått då?
Till vänster här under ser ni en bild på min socklåda för ett år sen.
Till höger hur den ser ut nu. Jag har lyckats sticka mig själv 13 par underbara yllesockar!
Jag har provat att sticka både uppifrån, nerifrån och på skrådden, jag har gjort flera kortare sommarsockar och några något tjockare att ha när det är kyligare, flerfärgsstickning och gansey-mönster och till och någon med spetsmönster.



Sen har jag även stickat 11 par sockar som jag givit bort till vänner och familj. Så 24 par allt som allt. Det har inte varit så jobbigt som man kunnat tro. Bara en liten nackdel har varit vetskapen om att när jag väl lyckats maska av ett par sockar har jag inte riktigt kunnat njuta av att antalet pågående projekt minskar eftersom jag måste lägga upp till ett par nya sockor nästkommande dag.

Vilka har varit mina favoritsockar då? Definitivt Eddys Furuviksskockar. Jag har stickat tre par hittills och kommer absolut att sticka fler!



Men annars gillar jag fortfarande att sticka sockar. Och jag har absolut inte tillräckligt många sockar Ni kan ju se i socklådan att jag saknar några färger i lådan: gult, mossgrönt, blått och rött, till exempel :)

Nu finns instagram-taggen #stickasockavarjedag som missenskapare började. Den är vi några stycken som hakat på. Igår lade jag upp till ett par Får Me (också designade av Eddy) med Tant Koftas Trekking Tweed

2015 blir också ett sockstickar år. Vantarna får vänta ännu lite till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar