lördag 21 mars 2015

Stickameras Mysteriesockor

Stickamera startar snart en mysteriestickning av sockar som Dödergök har designat. Det har utlovats flerfärgsstickning i nordisk tradition och det tilltalar mig mycket.
Jag läste också att det bara skulle gå åt 50g av varje färg, så det är ett perfekt projekt att använda stashgarn till. 

Det startar på torsdag och då är jag på resande fot så jag behövde bestämma mig nu vilja garner jag skulle ha. Ett dyk ner i stashen och jag hittade ett antal garner.

Det ska vara ett enfärgat garn och ett melerat. Som det melerade garnet valde jag ett garn som Inger köpte åt mig på SIV förra året. När hon valde det åt mig var jag orkester-morsa på en resa till Stockholm. 

Det är härligt hur garner och stickade plagg lämnar minnesbilder som man kan återkomma till! Det garnet är färgat av Easyknits och heter Oh Em Gee. Mitt enfärgade val föll på ett apelsinfärgat Trekking från Tant Kofta. Det köpte jag från Gax stash i höstas. Jag hoppas att det ska bli en fin kombination. Om inte annat så är det härliga att sticka med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar