lördag 3 december 2016

Adventssockor

Tredje dagen med adventssockorna och nu början man se hur det kan tänkas bli! Jag stickar alltså en socka i taget på var sina stickor. När jag använt lite mindre än hälften av nystanet går jag över till andra sockan och sedan ser jag till att det blir lika många varv på båda sockorna tills dagens garn tar slut. Då får jag två sockor som är likadana vilket tilltalar mig.

I förmiddags var jag på stickkafé hos Kaffeteriet i Borensberg. Det var jättemysigt att träffa många fina stickvänner! Då passade jag på att ta en bild i dagsljus, det var ett tag sen jag hade den möjligheten. Idag har jag också passerat hälen, så jag tror att sockorna kommer att vara klara på måndag eller tisdag.

 

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé att sticka av garnerna som de kommer! Ser fram mot att få se hur de kommer att se ut.

    SvaraRadera