lördag 10 december 2016

Svårt att välja färger

Medan jag funderar på vilka färger jag ska välja till nästa par adventssockor så avslutar jag ett par sockor jag påbörjade i somras. 

Mönstret är Fergus som är uppkallat efter en av karaktärerna i bok- och tv-serien Outlander  Fergus är fosterson till huvudpersonerna Claire och Jamie Fraser. Garnet är färgat efter inspiration av deras tartan som den ser ut i tv-serien. Normalt sett kan jag tycka att det blir lite störande när färgerna lägger sig i pölar på garnet, men dessa färger tycker jag är riktigt snygga hur de än hamnar på sockorna!
Det är mycket skickligt färgat av Tréliz som bor i Grekland. 

 
Bredvid stickningen ligger de senaste fyra dagarnas mininystan från adventskalendern. Det börjar bli dags att bestämma mig för vilka färger jag ska använda när jag stickar nästa par sockor. Förslag mottages tacksamt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar