fredag 2 december 2016

Vad sticka av adventskalendern?

Igår klurade jag en del över vad jag ska göra med garnet i garnkalendern. Varje dag får man omkring 10g handfärgat garn i en överraskningsfärg. Jag vill helst försöka sticka upp garnet samma dag, i alla fall den första veckan.

Ihop med kalendern ingick mitt mönster Cloette's Tunna sockor (svensk översättning av Cloette's Fingering socks som kommer att laddas upp på ravelry i helgen)

Men jag kommer nog att sticka Cloette's Afterthought socks av garnerna jag får i kalendern eftersom det är ett par sockor som är ännu lättare ett ta med sig. Man kan bara sticka på, och komma ihåg att sätta i en kontrasttråd på ett ställe så att sockan blir lagom lång.

Jag kommer att fördela varje dags garn på två sockor, så jag får dem lika och för att utnyttja så mycket garn som möjligt.

Något jag sällan gör är att sticka två sockor åt gången.  Men nu har jag faktiskt påbörjat två sockor (på var sina stickor) och stickat en tå från vardera ände av garnet. 

Jag visar bilder i morgon när jag kommit lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar