söndag 25 december 2016

Julafton

Vi har inte så mycket släkt. Om vi samlar alla får vi plats runt vårt köksbord. I år firade vi jul med vår kärnfamilj och våra mammor. Det är en utmaning att fixa julbord till så få personer. Jo, så vi fick en del rester...

Annars hade vi det mest mysigt. Vi hade lite lagom mycket klappar och samvaro. Kidsen är ju lite äldre,15 och 16 år, så julstämning känns viktigare än presenter. Även om det är kul att öppna några.

Jag fick en fantastiskt vacker present från Mood of Colors, en fin vän till mig som färgar garn. Hon hade målat vintermotiv på en sockblank. Det är så vackert att jag knappt nänns sticka av det ;)


Jag fick också en jättefin bok med sockmönster av Rachel Coopey och två härvor av hennes garn Socks Yeah! Jag kommer nog att sticka sockor nästa år också ;)

På kvällen åkte jag och dottern till kyrkan för att öva inför midnattsmässan då vi skulle sjunga. Maken, svärmor och sonen kom och lyssnade. Det var en underbar mässa, prästen som tjänstgjorde är riktigt bra på att tolka budskapen så de går rakt in i hjärtat på mig. Det känns verkligen helt underbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar