måndag 12 december 2016

Lyxiga tillbehör del 2

Jag stöder gärna mindre affärer där jag kan få fin kontakt med innehavarna. Nu kan det vara lite problematiskt att stödja alla jag känner eftersom jag bara har så stor hobbybudget att röra mig med. Så jag gör mitt bästa för att fördela mina inköp mellan alla dem jag känner.
Att handla garn eller tillbehör från en helt opersonlig, stor webbshop är något som händer mycket sällan.

Förra helgen var det Small Business Saturday i Storbritannien och jag valde att handla från Meadow Yarn som är ett litet familjeföretag som har många vackra saker i butiken. 

En väldigt fiffig sak jag köpte var en Lilly Brush, som borstar bort noppror från ylleplagg. Hittills har jag provat ett par torgvantar och en halskgrae. Jag tyckte det gick riktigt bra att borsta bort nopprorna. Nu är mina halvvantar och halskrage som nya :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar