lördag 17 december 2016

Utmaningen #knit1000g

Efter att jag kom hem från Sy och Hantverksfestivalen i Älvsjö i höstas bestämde jag mig för att prova en utmaning: Att sticka upp 1000 g garn innan jag får handla garn idag.

Lite fusk var det nog att jag väntade till efter festivalen, men det hade varit ruskigt tråkigt att varit på syfestivalen och inte handla något garn alls!

Hittills har jag stickat upp två par sockor och två sjalar som platsar inom utmaningen de väger sammanlagt lite drygt 500 g så det betyder att jag är drygt halvvägs!
 

Det som jag håller på att färdigställa nu är koftan Epistrophy och sockorna Vanilla is the new Black som finns på bild nedanför. Sen planerar jag ännu en sjal: Auroae av Helen Stewart. Det kan hända att jag klämmer in ett eller annat par andra sockor på vägen också. Jag och sockor... ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar